China Post - International News, Ef BR ¥ &

The China ﬁuﬁl

1of2

—®

NEWS

Front Page
Taiwan News
Business
Asia-Pacific
International
Sports

Weather
OPINION
Editorial

Opinion

LIVING

Arts & Leisure
Entertainment
Travel
Supplement
Classifieds
Transportation
BILINGUAL
Guide Post
English Learning
MARKETPLACE
Bookstore
NEWSPAPER
About China Post
Career
Subscribe
Contact Us

BACK ISSUE

Year: | 2007
Month: | 5
Day: | 2

I Front Page

SEARCH
| #s
® web

O chinapost

http://www.chinapost.com.tw/news/archives/international/2007428/1082...

M
R T S

Europe

EXTEHML

Wednesday, May 02, 2007

Venezuelans opposed to Chavez's TV station plan

2007/4/28
By Fabiola Sanchez CARACAS, Venezuela, AP

More than two-thirds of Venezuelans oppose President Hugo Chavez's
plan to kick an opposition-aligned TV station off the airwaves, many
saying it will violate their right to choose what to watch, a private
pollster said.

Seventy percent of 2,000 people surveyed last week opposed Chavez's
decision not to renew the broadcast license of Radio Caracas
Television, Caracas-based pollster Datanalisis said Thursday.

Chavez accuses the station of supporting a failed 2002 coup against
him. He denies his aim is to silence a government critic, but argues the
station has violated broadcast laws.

The station has challenged the move in court, but is set to go off the air
at midnight May 27.

About 200 people carrying torches and lanterns marched in support of
RCTV Thursday evening, weaving their way through the streets of the
capital to the seat of the telecommunications watchdog, where they
held a brief vigil.

Critics accuse Chavez of trampling on freedom of expression, but
Datanalisis Director Luis Vicente Leon said most of those polled
opposed the measure because "they reject the violation of their right to
choose" what to watch on television.

The government has said it plans to create a new public service
channel on the frequency.

The poll, which had a margin of error of 2.2 percentage points, showed
16.4 percent supporting Chavez's move, while 13.6 percent declined to
respond.

Communication Minister Willian Lara accused RCTV of financing the
poll and dismissed the results as "propaganda” issued by government
opponents.

Leon rejected the accusation, telling The Associated Press that the
nationwide poll, based on a random sample, was commissioned by
private clients that regularly contract Datanalisis' services. Citing
confidentiality agreements, he declined to name the clients but denied
that RCTV was among them.

5/2/2007 3:03 PM



China Post - International News, B B & http://www.chinapost.com.tw/news/archives/international/2007428/1082...

The El Universal newspaper reported Thursday that the Inter-American I
Commission on Human Rights, which was investigating complaints by  ys News &
RCTV, has found evidence of violations of free speech by the %g?—ig,s
Venezuelan government and has decided to take the matter to the most credible

English Class Inter-American Court of Human Rights in Costa Rica. givevievv;/essk:nget

a n save 94%.

TRl This week, the New York-based Committee to Protect Journalists said  ww.usnews.com
" the decision has prompted some news media to soften their coverage

of Chavez's government. The Belgium-based International Federation  Grampions
of Journalists called it a possible "disaster" for press freedom. Get the facts
about this

disease. Take

A separate Datanalisis survey of 1,300 people in March found that 65 4ciion against

percent approved of Chavez's administration, a figure virtually Alzheimer's.
. www.actionalz.org
unchanged from that of late 2006, when he won re-election by a
landslide. That poll had a margin of error of 2.7 percentage points. Get Paid To Take
Surveys
Avoid Confusion !
’ We pay upto $75
i - per Survey
L~"{D Q’ﬂj Completed. Free
Printer-Friendly Version E-mail This Article To Join.

www.SurveySponsors.cc

Hugo Chavez
Tee

Over 75 Hugo
Chavez designs.
Shirts, posters,

hats and more!
www.CafePress.com

Front Page | Taiwan News | Asia-Pacific | International | Business | Editorial | Sports | Opinion
Guide Post | Health | Travel | Arts & Leisure | Weather | Entertainment | Classified |Transportation |
Bookstore |
English Learning | The China Post | Archive | Subscribe | Advertisement | Contact Us | Sitemap

Copyright © 1999~2007 The China Post.
All rights reserved.
Please refer to the TERMS AND CONDITIONS of use.

2 of 2 5/2/2007 3:03 PM



