
���������	
��	��� 
��� ���������� � � �������� � � ������� � � ��������� �����
����������

�

�

�

�

�

�

�

�

�

 

�����������	� 
���

�  

�  !����
��� �
�"����#�����
��� �
�$�!����


��!� �
� ���%����%�����
&���%����%��
���������� �

'��(������� �

� �

� � �

�� )) �** ��� +����
,��� � �

���� ��

��

-�����-�.��� �
�� ��%����%� � �
�� ��������� � �
�� �.����.��� � �
��+�/� �
�� �%����&� � �
�� 0�������&� � �
�� 0�����1!� � �

�����!���� ����������� � 
�������������� �


���������������� � �
��   

          ����	
��

���

"�2���3��+�2������
0!���4�5���%������1�
6�����������3���1�.��

�-�788�9  ������������������	����
�	������
����������������������	�����
�	���������
������������������������� ���!��	!����������
��"�����
��"��
������������!���   
 
AGENCIES, MEXICO CITYAND CARACAS  
Saturday, Apr 28, 2007, Page 7 

Former Mexican president Vicente Fox said he was 
ready to ride his horse to Venezuela to defend the 
South American nation from the "dictatorial" 
government of Hugo Chavez, a Mexican newspaper 
reported on Thursday.  

According to Mexican daily El Universal, Fox 
remarked during a visit to San Diego, California, that 
he would gallop south to save Venezuela from 
Chavez's "authoritarian, demagogical and dictatorial" 
government.  

The barb was a surprise outburst from the former 
president, who has kept a relatively low profile since 
his term ended in December, but was a reminder of 
how far relations have soured between Venezuela and 
Mexico in the last couple of years.  

The countries recalled their ambassadors after 
sparring in late 2005 in which Chavez called Fox a 
"lap dog" of the US.  

Meanwhile, more than two-thirds of Venezuelans 
oppose Chavez's plan to kick a TV station aligned 
with the opposition off the airwaves, many saying it 
will violate their right to choose what to watch, a 
private pollster said.  

����	�

�
��
  

������

�	��

����������1�

Say "No" to 
Globalism
America is being 
plundered We tell 
you who, how and 
why  
www.AugustReview.com

Coffee Exposed  

A secret that 
coffee co's don't 
want you to know. 
www.coffeefool.com

Enviros 
Consulting
Environment, 
energy, 
sustainability 
consultancy and 
software  
www.enviros.com

Alive in Jesus
Let's make it 
Happen Maryknoll 
Sisters  
sisters.maryknoll.org

+����� �1��

-������
����

#�����
����

�����������

�������

'��������

#�����'��������

+��������

'����1���� �1���

Page 1 of 2Taipei Times - archives

5/7/2007http://www.taipeitimes.com/News/world/archives/2007/04/28/2003358611



Seventy percent of 2,000 people polled last week 
opposed the decision by Chaves not to renew the 
broadcast license of Radio Caracas Television, 
Caracas-based pollster Datanalisis said on Thursday.  

Chavez accuses the station of supporting a failed 
2002 coup against him. He denies his aim is to 
silence a government critic, but argues the station has 
violated broadcast laws.  

The station has challenged the move in court, but is 
set to go off the air at midnight on May 27.  

About 200 people carrying torches and lanterns 
marched in support of RCTV on Thursday evening, 
weaving their way through the streets of the capital to 
the seat of the telecommunications watchdog, where 
they held a brief vigil.  

Critics accuse Chavez of trampling on freedom of 
expression, but Datanalisis Director Luis Vicente 
Leon said most of those polled opposed the measure 
because "they reject the violation of their right to 
choose" what to watch on television.  

The government has said it plans to create a new 
public service channel on the frequency.  

The survey, which had a margin of error of 2.2 
percentage points, showed 16.4 percent supporting 
Chavez's move, while 13.6 percent declined to 
respond.  

Communication Minister Willian Lara accused 
RCTV of having financed the survey and dismissed 
the results as "propaganda" issued by government 
opponents.  

Leon rejected the accusation, saying that the 
nationwide poll, based on a random sample, was 
commissioned by private clients that regularly 
contract Datanalisis' services.  

Citing confidentiality agreements, he declined to 
name the clients but denied that RCTV was among 
them.  
���������������#��	�"������$%&������'   

 

 

Copyright © 1999-2007 The Taipei Times. All rights reserved. 

Page 2 of 2Taipei Times - archives

5/7/2007http://www.taipeitimes.com/News/world/archives/2007/04/28/2003358611


