
BBC NEWS | Americas | Chavez to shut down opposition TV http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6215815.stm

1 of 2 5/3/2007 1:19 PM

Home News Sport Radio TV Weather Languages  

UK version International version | About the versions Low graphics | Accessibility help

The move has been called a grave 

violation of freedom of expression

 There will be no new 
operating licence for this 
coupist TV channel - the 
measure has been drafted so 
go turn off the equipment 

Hugo Chavez

MOST E-MAILED MOST READ

Sudan's famous goat 'wife' dies

Putting Jamestown into context

Too hot to handle

The Boeing 737 stuck in city road

Irish teen in court abortion plea

Most popular now, in detail

The News in 2 minutes

News services 
Your news when you want 
it 

News Front Page

Africa

Americas

Asia-Pacific

Europe

Middle East

South Asia

UK

Business

Health

Science/Nature

Technology

Entertainment

-----------------

Video and Audio

-----------------

Have Your Say

In Pictures

Country Profiles

Special Reports

RELATED BBC SITES

SPORT

WEATHER

ON THIS DAY

EDITORS' BLOG

LANGUAGES

 

Last Updated: Friday, 29 December 2006, 03:42 GMT 

E-mail this to a friend Printable version

Chavez to shut down opposition TV

Venezuelan President 
Hugo Chavez has said he 
will not renew the licence 
for the country's second 

largest TV channel which 
he says expires in March 
2007.

In an address to troops, Mr 
Chavez said he would not 

tolerate media outlets 
working towards a coup against him.

Radio Caracas Television, which is aligned with the 
opposition, supported a strike against Mr Chavez in 2003.

But the TV's head said there must be some mistake as its 
licence was not up for renewal in the near future.

Marcel Granier also vowed to fight against the president's 
plans in Venezuela's courts and on the international 

stage.

The BBC's Greg Morsbach in Caracas says Mr Chavez has 
repeatedly threatened to take the TV off the air but has 
never given a date.

The move could help silence
some of his critics in the 
media who have been a 

thorn in his side for several 
years, he says.

Mr Chavez, who was 
returned to power by a wide margin on 3 December, said 
Mr Granier was mistaken in believing "that concession is 

eternal".

"It runs out in March. So it's better that you go and 

prepare your suitcase and look around for what you're 
going to do in March," he said during a televised speech 
to soldiers at a military academy in Caracas.

"There will be no new operating licence for this coupist 
TV channel called RCTV. The operating licence is over... 

So go and turn off the equipment," Mr Chavez said.

'Violation of freedom'

Mr Chavez said the channel was "at the service of coups 

VENEZUELA UNDER CHAVEZ

KEY STORIES

Chavez bid for more state control

Chavez wins re-election

Campaigns end in Venezuela poll

Chavez holds final election rally

Opposition rallies in Venezuela

FEATURES AND ANALYSIS

Full steam ahead 
President Chavez
prepares to extend his 
socialist revolution as 
he starts a new term. 

Viewpoints on Chavez

A nation divided

City of contrasts 

Photo journal: Barrio life

Middle class feels the squeeze

In pictures: Informal economy

BACKGROUND

Hugo Chavez: Life and career

Profile: Hugo Chavez

Venezuela guide: Key facts

Timeline: From Columbus on

HAVE YOUR SAY

You asked President Chavez

TOP AMERICAS STORIES

Bush and Democrats locked on
Iraq 

Defeat for Bahamas government 

Queen begins US trip in Virginia 

| News feeds

MOST POPULAR STORIES NOW

 



BBC NEWS | Americas | Chavez to shut down opposition TV http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6215815.stm

2 of 2 5/3/2007 1:19 PM

Most Popular Now | 59,971 people are reading stories on the site right now. Back to top ^^

against the people, against the nation, against national 
independence, against the dignity of the republic".

The channel is among a number of private TV and radio 

networks that in recent years have strongly criticized Mr 
Chavez' government and favoured the opposition.

Many media outlets, including RCTV, supported a 
bungled coup in 2002 and a devastating general strike in 
2003 that failed to unseat the president.

The press freedom campaign group, Reporters Without 
Borders, said the proposed move would be a grave 

violation of freedom of expression in Venezuela.

RCTV is one of the country's oldest channels and began 
broadcasting in 1953. 

E-mail this to a friend Printable version

FEATURES, VIEWS, ANALYSIS

Gloves off
Mark Mardell on Royal
hitting hard, and her 
tricky family politics

Birth of a nation
Why many Americans
don't know about their 
other founding fathers

Red faces
What makes you
embarrassed - and why 
do we blush?

PRODUCTS AND SERVICES

E-mail news  Mobiles  Alerts  News feeds  Podcasts

Help  Privacy and cookies policy  News sources  About the BBC  Contact us

 


